poniedziałek, 23 listopada 2015

Wspomnień czar :)

Czerwończyk nieparek Lycaena dispar

04.08.2015
 To były piękne dni...
Wybrałam się, tym razem w samotny spacer, do tej części rezerwatu, którą wcześniej pomijałam, czyli w okolice Stawu Puchalskiego.
Tuż za kościołem p.w. Św Szczepana nad rzeką Raszynką obfotografowałam okazały szczaw.


Nie jestem pewna co to za gatunek, szczaw wodny? szczaw lancetowaty? Może być w takim razie rośliną żywicielską dla czerwończyka nieparka.

Idąc wzdłuż Raszynki (uroczej skądinąd rzeczki) widziałam sporo rusałaki pawik,
modraszka ikar
Modraszek ikar  Polyommatus icarus

strzępotka ruczajnik
Strzępotek ruczajnik Coenonympha pamphilus

i nagle taką parkę: czerwończyk nieparek.
Czerwończyk nieparek Lycaena dispar

To motyl chroniony, szczęśliwie w Polsce nie jest rzadki, ale i tak serce mocniej zabiło :)

Obeszłam staw  Puchalski dookoła, po drugiej stronie trafiłam na przeurocze pole obsiane lucerną siewną. Należy ono do Instytutu przyrodniczo-technologicznego. Zadomowiło się tam mnóstwo motyli i innych ciekawych stworzeń. A kawałek dalej śmignęły mi nawet sarny :)
 Ganiałam za motylem, którego jeszcze nie miałam na zdjęciach, ale niestety nie dał się podejść.
Oto on:

No i na zakończenie, zagadka- gdzie na zdjęciu ukrył się jeszcze jeden piękny motyl- Rusałka osetnik
Vanessa cardui




I druga szansa na kolejnym zdjęciu:




Do zobaczenia :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz