piątek, 10 lipca 2015

zdjęcia z 06.07.2015
Tego dnia planowałam wybrać się dalej, ale już na mojej ulicy zaczepiły mnie motyle których nie miałam jeszcze na zdjęciach.
To one:
Przestrojnik jurtina Maniola jurtina


i Przestrojnik trawnik Aphantopus hyperantus

Obydwa spotykane w całej Polsce, na różnych stanowiskach, co nie umniejsza ich urody :)

Przy okazji wpadła mi do głowy myśl, że warto obadać teren na którym je spotkałam.
Są to działki w Falentach Nowych o nr. ewidencyjnych: 107/1 do 107/12
Kiedyś była tam łąka, na której wypasały się ze dwie krowy.
Teraz tych krów już nie ma, nikt nic na tych działkach nie robi, ciekawi mnie co może się z tą ziemią stać po latach nie ingerowania.
To co widać na pierwszy rzut oka: dość zarosła samosiejkami, przeważnie dębu


Sporo jest też brzóz, a nawet orzech włoski się znalazł

Oczywiście są tu też różne gatunki traw, których w tej chwili nie podejmuję się nazwać...

Spotkałam też coś, co wydaje się być turzycą, wnoszę po tym iż łodyga jest trójkanciasta a nie okrągła. Zdjęcie marne, wrócę jeszcze do tej rośliny, może uda mi się określić co to...


Rośnie tu mnóstwo nawłoci (uwielbiam zapach jej kwiatów)
 podobno jest to roślina której trudno się pozbyć... Na łące po przeciwnej stronie ulicy, która dla odmiany jest koszona dość często (w tym roku już na początku lipca) też jest mnóstwo nawłoci.

Pamiętam, że kiedyś atrakcją dla nas- małoletnich zdobywców świata, było małe bagienko pod dębem na tej działce. Ciekawe czy jeszcze tam jest. Wybiorę się tam w najbliższym czasie, choć sąsiadka straszy lisami....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz