wtorek, 4 sierpnia 2015

15.07.2015
Rezerwat Stawy Raszyńskie
Falenty
działki 3/12 oraz 10/2
  Każdy nowy motyl- to znaczy taki którego widzę po raz pierwszy- wzbudza we mnie przypływ endorfin, ale ten wczorajszy modraszek wywołał lawinę szczęścia :)
Postanowiłam go szybko zobaczyć ponownie.
 Tym razem do rezerwatu weszłam od strony rzeki Raszynki.
Minęłam wykoszone już w czerwcu łąki
Potem odbiłam nieco w bok, i między stawem Raszyńskim a Rozgrodzonym byłam świadkiem "potańcówki" rusałki kratkowiec. Nie wiem czy były to zaloty, czy raczej walka o teren, motyli było tak dużo, i latały tak szybko, że nie dałam rady nawet przyuważyć czy "tańczą" dwa samce, czy pary mieszane.
Efektownie to wyglądało bardzo. Moim aparacikiem dałam radę tylko cyknąć parę sztuk w pozie bardziej statycznej.
Rusałka kratkowiec Araschnia levana


Rusałka kratkowiec Araschnia levana  
No i znalazłam mojego modraszka, dokładnie w tym samym miejscu co poprzednio, czyli przy Stawie Parkowym Dolnym.
Modraszek argiades Cupido argiades


Modraszek argiades Cupido argiades

I nieopodal znalazłam łąkę pełną komonicy zwyczajnej- rośliny żywicielskiej gąsienic tego motyla.
Ciekawe kiedy ją skoszą...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz