czwartek, 6 sierpnia 2015

22.07.2015
"Las Sękociński"
Sękocin Stary
działki nr. 362 i 403

Las Sękociński leży w Warszawskim Obszarze Chronionego Krajobrazu.
 W poszukiwaniu motyli byłam tam na razie tylko raz, a więc temat jest ledwo liźnięty...
W tym kawałeczku który odwiedziłam rosną głównie dęby i sosny, znalazłam też kilka polanek, które jak myślę powstały z rąk ludzi i dzięki nim niedługo zarosną dębami, motyli tam nie spotkałam...
Za to, ładne miejsce dla tych owadów utworzyło się dzięki liniom wysokiego napięcia.
Pod kablami trzeba po prostu dbać o regularne wykaszanie siewek drzew, tak więc jest miejsce na łączkę.

Spotkałam tam:
Czerwończyka żarka i dukacika, Polownica szachownicę, Rusałki pawik i Bielinka bytomkowca.
Czewończyk żarek Lycaena phlaes

Czerwończyk dukacik Lycaena virgaureae

Polowiec szachownica Melanargia galathea


Polowiec szachownica Melanargia galathea

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz